ŠKODA ENYAQ iV 80 FIRST EDITION PLUS
ŠKODA ENYAQ iV 80 FIRST EDITION PLUS a moje ÁNO/NIE na kopci
Prečo? Elektrických 204 k / 310 Nm a RWD comeback
Posed za volantom ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Rozmiestnenie pedálov pre brzdenia ľavou nohou NIE. Riadenie poslušné ÁNO. Bočné vedenie sedadiel NIE. Sila a ťah motora NIE. Zvuk čohokoľvek NIE.
Reakcie na plyn Ó ÁNO. Práca s hmotnosťou 2245 kg a jej maskovanie v zákrutách ÁNO. Podvozok a vykrajovanie zákrut vďaka RWD, nápomocné ÁNO. 21” pneumatiky Bridgestone Turanza Eco v zmiešanom pomere, ÁNO. Brzdy dojímavé ÁNO.
Enyaq veľmi pekne zatáča a dobre pracuje s nízkym ťažiskom (batérie v podlahe), ale nie je to športovec a ani ním byť nechce. Paradoxne k tomuto zisteniu, sa viac obávam komfortu jazdy po mestských nerovnostiach ako dynamickej jazdy v zákrutách, tú totiž zvláda veľmi dobre.
Motor | Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi |
Max. výkon | 204 k |
Max. krútiaci moment | 310 Nm |
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Spotreba | 16,6-18,1 kWh/100km |
Dĺžka/šírka/výška | 4649/1879/1620 mm |
Hmotnosť | 2245 kg |
Kufor | 585 l |
Cena | 62.130 € |
Autor: Marek Varga, Foto: autor