INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda Civic e:HEV - Sportitút

Honda Civic e:HEV - Sportitút

Je lepší! To v prvom rade. A pokiaľ by sme to chceli v tom druhom rozviesť, tak je bez rečí mladší, technologicky vyspelejší, jazdecky prívetivejší a cenovo nedostupnejší. Doby, keď Civic začínal na 17 tisíc eurách je dnes, v časoch čudne narastajúcej hodnoty za peniaze, jeho spodná hranica 29.890 euromincí výzvou aj pre strednú sociálnu vrstvu.


Civic však nepopiera svoje občianske postavenie a neustále sa tvári ako auto pre všetkých, ktorí chcú neopozeraný tvar a povestnú spoľahlivosť Hondy - na okraj, poskytujú 8 ročnú záruku, pokiaľ im budete servisne verní. Samotnú cenu už rozoberať nebudem, je na jednotlivcovi zvážiť, či sa mu nový Civic v týchto číslach oplatí, prípadne, či mu za ním dostatočne srdce piští.


Z pohľadu intenzívneho týždňového testu, kde auto podlieha dennej rutine aj dynamickým zážitkom môžem smelo vyhlásiť, že na novom Civicu sa jazdí lepší, ľahšie, tichšie i pohodlnejšie. Napriek tomu, že auto je dlhšie, širšie i nižšie ako jeho starý brat, je z neho lepší rozhľad a má neporovnateľnú dynamiku, práve vďaka hybridnému pohonu. Agresia prednej časti dostal závoj vľúdnosti, profil pripomenul doby slávne (5G, 6G), keď Civic sedel na zadku akoby prilepený k zemi a zadná časť prešla katarziou, kde sa z koksom nastreleného origami, stala hladká tvár so smutnými očami.


To, že sú všade samé LED-ky, vpredu adaptívne, znamená, že auto svieti jasne a moderne. Predné svetlá s automatickými diaľkovými fungujú výborne a z grafiky brzdoviek a veľkosti toho tretieho sa už nemusíme smiať. Auto i vďaka linkám osvetlenia, vizuálne výrazne dospelo.


Civic ponúka jediný druh pohonu a to kombináciu 2 litrového benzínu s 2 elektromotormi. Systémový výkon by mal byť 184 k a 315 elektro-benzínových Nm. Honda to rozpisuje pre všetky motory zvlášť, ale odporúčam nesčítavať, aby ste sa po pár pivách s kamošmi v krčme, ktorý vám to rýchlo vysvetlia, nemuseli ísť k predajcovi hádať, že vám nedodal pol stajne plnokrvníkov.




Samotná jazda je skvelá. Hladké prepojenie spaľovacieho motora a elektromotorov vytvára veľmi príjemný, homogénny pocit z dynamiky auta. Zrýchlenia sú príťažlivé, reakcie okamžité, komfort podvozka ochotný znášať i naše vyzývavé cesty. Onen podvozok si veľmi rozumie i s jazdou svižnou a v kooperácii s veľmi presným riadením, vie auto posielať cez zákruty nezvyčajne rýchlo. 


Šport sa v novej Honde Civic nezaprie, stále cítiť chuť jazdiť, zatáčať a zabávať, ale s jediným badateľným rozdielom. Dnes už nie je potrebné si to až tak zaslúžiť! Hora elektroniky a zvyšujúce sa požiadavky na bezpečnosť posádky spôsobujú stále viac odťažitosti samotného auta od jeho vodiča. Kedysi bola Honda rýchla iba s dobrým vodičom, dnes je Civic rýchly s akýmkoľvek vodičom. Takže funguje naozaj dobre, ale za maskou športovo ladenej značky, sa z neho stal tak trochu, trendový sportitút! Majte radosť!


Autor: Marek Varga