Hyundai i20 – Make Up
Pokiaľ sa raz v automobilovej značke rozhodnú vyrobiť nový model, je predpoklad, že sa mu pred uvedením na trh povenuje pár čarovných mužíkov nad rysovacou doskou. Následne im to celé počarbú inžinieri s pripomienkami k nanič aerodynamike a veľkému odporu. A neskôr sa pridá normované ekologické oddelenie a prísni strojári, ktorí potvrdia, že nevedia dosiahnuť potrebné emisie. Kúzelní mužíci zbalia výkresy, zapália, upečú si na nich trávové koláčiky a opäť naštartujú kreatívne myslenie. Nakoniec, česť výnimkám, príde na svet auto, ktoré vyzerá nejak, správa sa akosi, ale hlavne plní všetky dôležité tabuľkové faktory. Toto je veľmi všeobecný a hrubý pohľad na vznik nastupujúcej generácie nového modelu.
Či Hyundai i20 vznikol za podobných okolností nebudeme rozpitvávať. Je tu a tentokrát vo svojej druhej vizuálnej podobe. Vraví sa tomu facelift, čo sa dá preložiť ako vyťahanie tváre alebo odbornejšie ako jemná úprava prednej časti alebo iných partíí vozidla.
So sklonenou hlavou sa priznávam, že potom ako nám do redakcie prišla informácia o zápožičaní i20, nešalel som radosťou ani som sa pre auto nijak výrazne neponáhľal. A vôbec nešlo o triedu, do ktorej patrí, výkony, či výbavu. I20 je auto, pri ktorom neodpadnete od nadšenia a neotočíte sa za ním na ulici. Ale je to auto, ktoré si najskôr vyskúšate, precítite a potom sa rozhodnete. Väčšinou kladne. No a teraz mu vyťahali tú tvár a vyzerá lepšie.
Nie je smiešne, ale je s ním veselo. Tým by sme mohli začať estetický odsek. I20-ka vyzerá normálne, je pekne oblá a z profilu sú všimnuteľné dve odvážne a dobre zarezané línie. Oceňujem prácu „lifterov“, ktorých kreatíva na svetlách bola úspešná, pretože spredu ma i20 zaujala najviac. Celé auto je čisté, úhľadné a jednoduché. Nič mu nechcete uberať ani pridávať. Je akurát.
Rovnako to pokračuje po usadnutí za volant. Všade jednoduchosť a čistota. Pred otvorením dverí zvonku som bol stále jemne skeptický, ale akonáhle som dosadol ... Prvé prekvapenie boli sedadlá, ktoré ma pohodlne prijali a veľmi utešene oblapili chrbát. Nájsť portál do spínacej skrinky nebolo nijak náročné a s použitím štýlovo zastaralého vyskakovacieho kľúča som prebudil k životu kontrolky prístrojovej dosky.
Zadívali ste sa niekedy do očí malému dieťaťu? A videli ste tam tú nevinnosť, priezračnú čistotu a úprimnosť? Toto vyvolá pohľad na budíky novej i20. Všetko má svoje miesto a správne farby. A nenájdete žiaden komplikovaný prvok, ktorý by vám dovolil zapochybovať. Žiadne premotivované kontrolky hlásiace zmeny vlhkosti, či extravagantné ukazovatele bio stupňov. Otáčky a rýchlosť. Hotovo. A napriek tomu bolo v testovanej výbave Comfort všetko potrebné k bežnému bytiu. Ak chcete viac, vlastne najviac a vaša i20 bude už menej jednoduchá, vyberte výbavu Style. V základe zaplatíte8990 EUR. Smiete pokračovať až k 16510 EUR pokiaľ si svoju i20 naložíte absolútne všetkým čo Hyundai ponúka.
63kW (85PS) zrovna neroztrhne horizont, ale postačí pre mestské jazdenie a medzimestské presúvanie v potrebnom komforte. Nedráždite nikoho na semafóroch ani neskúšajte obehnúť kolónu kamiónov. S motorom 1,2i vám však nebude až tak smutno na čerpacej stanici a zvýši aj na umyvárku. V meste dokážete jazdiť za 4,5 litra, ale úprimne, je to trápenie. Vaše aj všetkých okolo. Normálny cyklus je cca 5,5 litra. Vybehnete mimo mesto a ste opäť pod päť a pokiaľ kopnete kone do slabín, zožerú aj 7,4l. Vidím však len jeden dôvod prečo by ste to robili. Podvozok!
Hyundai i20 sa po facelifte stala určite atraktívnejšou. Vnímam ju ako auto pre vysmiatu babu, ktorá sa jednoducho len tak vyberie mimo mesto na kopec prečítať si bratov Karamazovovcov a potom zvolá partiu na večerné posedenie na Korze. Je jednoduchá, je úprimná a je s vami.