INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mazda 2 Center-line e-Skyactiv G90 Mild Hybrid

Mazda 2 Center-line e-Skyactiv G90 Mild Hybrid

Komplikovaný názov najjednoduchšej dvojky. Auto, ktoré prekvapí 2 + 1 krát. Najskôr zjavom, potom cenou a na konci dňa tým ako sa skamaráti s tvojím zadkom.


Vyzerá ako malý hatchback pripravený na nárazové testy. Neutrálna biela, žltý kontrolný bod na maske a zadnom nárazníku, disky kolies zo služobného auta Černobyľu. Všetko tak technické, surové a účelové. Ale sadneš dovnútra, chytíš pevný manuál, prejdeš pár kilometrov a porozumieš, že takto to stačí. Ak sa vykašleš na navigáciu za príplatok 400€, ale zaplatíš, čudný, povinný poplatok za prípravu a aktiváciu vozidla v systéme 369€, za 18.059€ s DPH máš hotové, plne funkčné auto na každý deň do mesta, mimo neho i na trochu masochistickú cestu k moru ak by sa žiadalo.


Za tieto prachy máš viac ako dosť riadkov v technickej špecifikácii i samotnej výbave. V sekcii Bezpečnosť ťa môže upokojovať systém stabilizácie, kontroly trakcie, všetky brzdné asistenty, ABS počínajúc a núdzovým ESS končiac, airbagy, aktívne opierky hláv aj nacvakávačky na bábätká, presnejšie ich autosedačky a.k.a. isofix. S riadením ti bude pomáhať a asistovať G-Vectoring Control Plus s elektrickým posilňovačom, planétu zachráni funkcia i-Stop, do kopca pomôže HLA a tlak v pneumatikách skontroluje TPMS. Na volante máš tlačítka, ktoré dočiahnu na rádio a palubný počítač a tým sa plynule presunieš do časti Komfort.


Spomenuté elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne zamykanie, bodové lampičky na čítanie vpredu, a kryté kozmetické zrkadlá v slnečných clonách dávajú lacnej dvojke ozajstný nádych základnej výbavy, ale pozor … pozdvihne to senzor vlhkosti, ktorého funkcia, zrejmá z jeho názvu, nemá žiadny ďalší popis svojho významu. Proste zachytí vlhkosť. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča má význam, v Mazde sa sedí celkom nízko, takže aj menšie bytosti získajú potešenie z výhľadu. Po ceste “hore” sa môžu kochať látkovým čalúnením sedadiel a po pár 100 km aj ich pohodlím.




6 reproduktorov, USB spojenia a 8” displej infotainmentu menom HMI, sa stará o informácie, komunikáciu i zábavu - preložené z marketingového jazyka normálne na ulicu, prepojíš si mobil cez Apple CarPlay alebo Android Auto a už nikdy, nič viac neriešiš. Keď už ti to dobre hrá, osvieť si cestu LED-kami, ktoré si k prívlastku dobré, zaslúžia aj znamienko +. To, že Mazda uvedie ako súčasť výbavy nárazníky nalakované vo farbe karosérie, berme ako potrebu vyplniť miesto, aby katalóg PDF nemal diery. Lepšou informáciou sú 15 palcové disky, na ktoré zoženieš pneumatiky aj v zelovoci. Verzia Center-Line ti naviac ponúkne manuálnu klímu, vyhrievané späťáky a kožený volant s hlavicou radiacej páky. Aby dynamiku na okreskách videl aj spolujazdec, môže si nastaviť výškovo a pokiaľ sa dostaneš na nudnú diaľnicu, tak zapneš tempomat. 




90 Koní a cca 1100 kg pohotovostnej hmotnosti, manuálna prevodovka a pohon prednej nápravy vyrobia z milej, malej, lacnej dvojky prekvapivo agilný hatchback, ktorý sa nestratí ani v zákrutách mimo mesta. Dobré riadenie, chápavý podvozok a pevné a presne kvalty, vedia z obyčajného cestovania, spraviť príjemný jazdecký zážitok. Teda pokiaľ ideš sám a v kufri nevezieš plných 280 litrov! Zrýchľuješ za 9,8 sekundy a maximálku 183 km/h môžeš na Slovensku legálne skúsiť iba na jedinom mieste


Mazda 2 v tomto crashtest vizuáli jazdí rovnako dobre ako elegantnejšie dizajny vyšších výbav, ale prakticky ti chýbať nebude nič. Príjemné prostredie za volantom, dobré odhlučnenie, dostatočný komfort, nízke prevádzkové náklady. Len sa nepomýľ a nepošli to niekam do steny.



Autor: Marek Varga, Foto: autor