INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mercedes Benz G63 AMG - Ruský štandard

Mercedes Benz G63 AMG - Ruský štandard

Niektoré veci sa udejú absolútne prvoplánovo. Bez príprav, bez dohôd, jednoducho iba preto, že sa niekto práve rozhodol. Predstavte si, že sa ráno zobudíte a napadne vás, že by ste chceli ... napríklad nové auto. Lenže nie obyčajné auto, pretože tých vám v garáži stojí už dosť. Chcete niečo neopozerané, direktívne, morbídne a strašidelné. Možno by to riešil pohrebný voz od Bentley, ale chýbal by tam istý druh nátlaku a tvrdej diktatúry.
 
Mercedes Benz G63 AMG je ukážkou nemeckého perfekcionizmu! Dokonale sofistikovaný, nekompromisný a hrubý kus železa z Nemecka. Stelesnená armáda výkonu a krútiaceho momentu. Napriek svojim hranám poskytuje obrovskú porciu luxusu a dokonalého spracovania. Koža je aj tam, kam nevidíte a dotyk s čímkoľvek dokazuje vysoký štandard.
 
Keď som prvý krát vsunul kľúč do zapaľovania, zdalo sa mi že v diaľke počujem kričať niečo po nemecky a svrbelo ma pod nosom. Po prvom otočení sa rozsvietia skvostné budíky a prvé kontrolky oznamujú kalibráciu systémov. Malým detailom evokujúcim nadštandard je červená linka kopírujúca ručičky otáčkomera aj rýchlomera. Otočíte kľúčom, ručičky prebehnú od nuly k maximu a počas toho ich stále kopíruje červená linka po obvode budíkov. Veľmi vkusné a veľmi pekné. Potom nastane dramatické ticho ... a otočím kľúčom druhý krát.

Akonáhle si 8-valcový, 5,5 litrový biturbo motor prvý krát odpľul do bočných dvojitých koncoviek výfuku, všetkým okolostojacim sa natiahli kútiky úst. Je to tam! 400 kW, 760 Nm a nekonečná nadradenosť. Prehrabnete plyn a celé auto sa nazúrene rozkýve a naznačí, že tu nejde o fazuľky. 7 stupňový automat si nechá miniatúrnou páčkou zaradiť D a 2550 kg ťažký stroj sa pohne vpred tak odhodlane, že nie je vhodné sa v danom momente zdržiavať v jeho blízkosti.

Má tuhú nápravu. Vlastne obe. A obe majú 100% uzávierku diferenciálu. Aj so silným motorom a nizkoprofilovými pneumatikami (275/50/20) sa nezľakne žiadneho terénu. Strmé, asi 3 metrové duny a zamrznuté, poorané pole nie sú pre G-čko súpermi. Na ceste vás sprevádza neustále hromobitie, ale to len preto, že sa vám zasekol členok a držíte plyn na podlahe. Ten zvuk, záťah a presvedčenie, že vás nezastaví ani vlak idúci opačným smerom, vytvorí predstavu o nesmrteľnosti. A prúser je, že po pár kilometroch s týmto hranatým baranidlom tomu začnete veriť.



Kombinovaná spotreba je 13,8 litra benzínu. Mestom prehrmíte za 17,2l a pokiaľ sa nebojíte, že vám pod plynom ublíži, vyprázdni 96 litrovú nádrž do 300 km. Vďaka škatuľoidnému tvaru a takmer kolmému čelnému sklu má odpor ako panelák a pri drastickej jazde po diaľnici zabijete všetko, čo lieta v blízkom okolí. Na druhú stranu, na voľnobehu si motor pradie neskutočne pokojne a potichu. Neverili by ste, že pod kapotou je mohutný agregát plný zlosti a výkonu.
 
Z akého dôvodu si niekto kúpi supersilný a luxusný offroad? Jedným z tých dôvodov može byť fakt, že ste z Ruska a v obci Barvikha máte prenajatý apartmán alebo rovno celý blok. Ďalším môže byť, že ste z Ruska a vlastníte Kremeľ. Alebo ste z Ruska, denne pijete Ruský Štandard a myslí vám z toho ... no inak. V každom prípade schvaľujem pokiaľ sa chcete radikálne odlíšiť a nahnať ľuďom trochu strachu. S týmto autom môžete pokojne naštartovať celoštátnu mobilizáciu a nikto nebude protestovať. Radšej.

Výrobca tvrdí, že nové G v podaní AMG zahŕňa výkon, luxus a vášeň. Faktom je, že G63 AMG nevytvorí sociálne istoty, ale skôr schodok v rozpočte. A tým ďalším, že si vás začnú všímať ukážkovo vyzerajúce baby. Toto auto nemá racionálne vysvetlenie, ale vytvorí vám nekonečný imidž. 

Je to o tom, že môžete!


Autor: Marek Varga
Foto: Pavol Gemeiner