INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / MG HS AT7 Exclusive - Skús to!

MG HS AT7 Exclusive - Skús to!

“Dýchaš? Nejak si zmodral!?” Za to, že som farbu menom Brighton Blue v našich videách takto uviedol, môže samozrejme scenárista. V každom prípade ide o veľmi pekný, žiarivý až neprehliadnuteľný odtieň, ktorý podľa legendy, koluje v žilách anglickej šľachty. HS je všeobecne veľmi uhladený, dostatočne robustný, pre rodinu veľkostne vyhovujúci a veľmi pekný model MG. Možno až na chrómové “meče” po stranách a rovnako lesknúce sa “roláky” okolo predných hmloviek. Niekedy je menej, viac!


Fešácky vizuál dopĺňajú pekné disky Hurricane v rozumnom 18” priemere s pneumatikami v rovnako správne zvolenej veľkosti, ktorá nedehonestuje imidž a zároveň poskytuje všetku jazdnú praktickosť - bez strachu, že poškodíš nejaké obrubníky. HS si mnohí mýlia s Mazdou CX-5, pričom nechám na tebe zvážiť, či je to kompliment alebo sa chceš nebodaj urazit?! Vzhľadom na to ako MG vyzerá zvonku i zvnútra, čo všetko poskytuje vrámci najvyššej výbavy, mechaniky, bezpečnosti a komfortu a celé stojí 31.790€ - možno by to ako kompliment mala brať práve Mazda.


Benzínová jednapäťka posiela cez 7 stupňový automat výkon 162 koní a silu 250 Nm. Maximálka je 193 km/h a na stovku vyšprintuje za 9,9 sekundy, i keď termín vyšprintuje nie je úplne na mieste. Pocitovo je auto viac komfortné ako rýchle, dostatok materiálu okolo vodiča a prémiové prevedenie interiéru dokážu reálnu rýchlosť pohltiť. Možno je to aj tým, že samotný spôsob šitia a celkový vizuál vnútorného čalúnenia, má isté podobnosti s interiérmi značky Aston Martin.


Nádrž má 55 litrov a spotreba 7,6 l je dosiahnuteľná iba pri silne konzervatívnom jazdení po vidieckych treťotriedkach. V reálnom živote moderného človeka, užívajúceho auto pre jazdenie v meste i mimo neho, voziaceho rodinu s občasným naplnením 580 l v priestore kufra sa pohybuješ na hranici 9 litrov. Na 1610 kg vážiace, dostatočne rozmerné auto je to však absolútne prijateľné. Dokonca s obdivuhodnou odvahou MG, nazývať tento svoj model športovým autom!




HS má skvelý podvozok, hlavne pre denné jazdenie za povinnosťami. Je komfortný, príjemné mäkký a dostatočne reaktívny. Riadenie je športovo tuhé, čo vytvára kontrast s inak veľmi pohodlným ovládaním, ale človek si zvykne a aspoň máš na mestských obchvatoch pretekársky pocit. V dynamických nájazdoch do zákruty sa auto zvykne badateľne nahnúť, ale akonáhle sa “posadí”, stopu drží zodpovedne, čomu úspešne pomáha aj elektronická uzávierka diferenciálu na prednej náprave - XDS.


Najvyššia výbava Exclusive znamená, že nebudeš radiť, pretože to preberá 7 stupňový automat. Starosti jazdy v kolóne preberie adaptívny tempomat so svojím zápchovým asistentom a pokiaľ by bolo horúco, schladí automatická 2 zónová klíma. LED svetlá prerazia tmu vpredu a tí, čo by ťa nebodaj dobehli, potešíš výraznou grafikou tých zadných. Okrem toho, 32 položiek v časti “bezpečnosť a systémy” sa stará, aby si bol nenabúrateľný.




MG ožilo odkedy patrí pod čínsky SAIC a tebe i mne zostáva pripustiť, že nebyť tejto akvizície, zrejme by dnes MG najazdilo. Ázijské predsudky spod Himalájí je potrebné dnes zvážiť, pretože MG súčasnou existenciou potvrdzuje, že ich autá vyzerajú dobre a fungujú užitočne. A tomu, že interiér vedia z 95% izolovať materiálom pre tlmenie hluku a vibrácií, prípadne, že máš celú karosériu z vysokopevnostných ocelí, je praktický fakt. Informáciu, že HS použilo najväčší emblém značky v histórii, môžeš hrdo tlmočiť chlapom na susedskej rade. Záverom tip ako sa to dá celé najľahšie a najlepšie overiť? SKÚS TO!



Autor: Marek Varga