INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / MG4 Electric - Sneží!

MG4 Electric - Sneží!

Trojfázový, synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, povie bežnému človeku asi toľko, ako oznam na ministerskej nástenke vytlačený fontom Tahoma 8. Čo by však mohlo napovedať voľačo o skutočnom užívaní auta akým sa MG4 stalo, je decembrová informácia z testu, ktorá znie:: HURÁÁ, SNEŽÍÍ!!


MG4 spredu pôsobí ako veľmi efektívny japonský športiak. Šikmé LED svetlá s mierne nerozhodnými automatickými diaľkovými pôsobia veľmi moderne a dynamické linky predného nárazníka veľmi mocne. Okoloidúci a obzerajúci často vyhodnocujú, či míňajú najnovší Lexus, alebo nejakú novú bláznivú Toyotu a idúc k zadnej časti im pochybnosti spôsobí silne čnejúci tzv. kačací chvost. Profilová linka MG4 je súbor vizuálnych javov smerujúcich spredu dozadu, od malého športového hatchbacku po invenčný crossover. K tomu všetkému žiarivá farba laku Brighton Blue (+600€) a 17” disky dotvárajú vcelku zaujímavý pocit, vedúci k ozajstnému uvažovaniu o kúpe tohto druhu automobilu.


Interiéru dominuje plávajúca stredová konzola, ktorá ti umoží mať nápoje “pod strechou”, poskytuje mieto pre radič jednostupňovej prevodovky a od roku 2024 doplní možnosť indukčného, bezkáblového nabíjania tvojho smartfónu. Dovtedy môžeš nabíjať cez USB porty a menežovať svoju audiofíliu cez Android Auto alebo Apple CarPlay. Za volantom si vieš nájsť vyhovujúcu pozíciu a dvojramenný, multifunkčný, štvorhranný volant pekne indikuje príslušnosť k modernému vnímaniu elektrického sveta. Malý dísplej (7”) pred vodičom združuje najnutnejšie údaje o rýchlosti, energii a stave auta, ten väčší (10,25”), volajme ho MG iSMART, v strede, zas ovládacie menu, nastavenia, pripojenia a pod. 


Pochvalu si zaslúžia sedadlá, v ktorých by si vydržal cestovať aj stovky kilometrov, ale nevydržíš, pretože ti teraz v zime, po 250 km dôjde šťava v batérii a chytro hľadáš kábel, kde by si dobil na 80% za 26 minút, maximálnym výkonom 140 kW. MG samotné smelo uvádza dojazd 450 km, v meste so silnejšou batériou (64 kWh) dokonca 579 km. Priblížiť sa k týmto hodnotám dokáže iba jedinec, ktorého analytické myslenie, odhad, strategické plánovanie, vyššia matematika a odvaha pochádza z miesta nenachádzajúcom sa na planéte Zem. Letnú realitu si dovolím odhadnúť na spoľahlivých 350-400 km, čo predstavuje vzdialenosť hodnú aj výletu mimo zastavané oblasti.




So zárukou 7 rokov alebo 150 tisíc kilometrov môžeš byť všeobecne spokojný. S cenou 36.329 EUR menej, ale uvedomujúc si, že sa jedná o plne elektrické auto v najvyššej možnej slovenskej špecifikácii (Elegance) a že ho riešiš ako ďalšie do rodiny, primárne určené na mestské a prímestské jazdenie, to vôbec nie je zlý nápad. A pokiaľ v tebe z minulosti zostalo trochu chuti sa za volantom aj zabavit, pohon zadnej nápravy s plne vypínateľnou el. kontrolou stability a protipreklzu, nízkym ťažiskom i vďaka len 110 mm vysokej batérii, pozitívne vnímajúcim riadením a dokonca aj s váhou 1760 kg, … máš priestor sa vážne vyblbnúť, pokiaľ je na ceste veľmi mokro alebo dobre NASNEŽÍ!


Sneh bol zlomový faktor v mojom teste. 2 dni bielych okresiek, malých stúpaní, či obecných zákrut, všetko so svietiacimi varovnými kontrolkami systémov, ktoré nepoznajú radosť, som na elektrickom aute reálne najazdil takmer 1000 km, z toho 500 len pre to, že sa mi opäť chcelo za volant. Veľmi dobre vyladený podvozok sa i bez svornejšieho diferáku skvelo vysporiadal s pretáčavými šmykmi, miernymi powerslide-ami aj pomalými, tiahlymi driftami - na snehu. Treba priznať, že akonáhle pneumatiky chytili väčší grip napr. na mokrom asfalte, auto sa hneď rovnalo a snaha pretlačiť to cez okamžitý krútiak končila v hodinách. Výkon 204 koní absolútne stačí ako na šmykľavom tak na suchom povrchu, v žiadnej z bežných situácii nechýbala dynamika a razancia krútiaceho momentu 250 Nm. 




Okrem bŕzd od Continentalu, máš k dispozícii 3 stupne rekuperácie energie, čomu môžeš rozumieť aj tak, že ti auto pomáha pri spomaľovaní a ešte aj sporí energiu do batérie. Prevodovka má len dve úlohy, pustiť ťa dopredu alebo dozadu, jej funkčnosť je nerušivá, ale prepínanie režimov trochu spomalené. V dnešnej rozmaznanej dobe mi chýbala cúvacia kamera, ale parkovacie senzory sa vedeli postarať o dostatočnú ochranu pred maskovanými stĺpikmi alebo neviditeľnými budovami. Pochabejší bol adaptívny tempomat, ktorý i s pomocou držania pruhu, pôsobil veľmi autoritatívne a boli momenty, kedy som jeho tvrdošijnosť musel požiadať o zmenu hrubou silou.


MG4 zrýchľuje na stovku za 7,9 sekundy a na správnej diaľnici vie 160 km/h, tachometrických 170. Okrem toho v kufri odvezie 363 litrov a pokiaľ ideš po stromček sklopíš na 1177. Technicky, nerušilo ma vôbec nič, ale vadia mi jediná vec - tesne potom ako som poslal silu na zadné kolesá a auto sa v zákrute vybralo bokom vpred, z odkladacej priehradky na stredovej konzole, inak super miesto počas pokojnej jazdy, mi okamžite odletel telefón v snahe rozbiť čalúnenie pravých alebo ľavých dverí. Ako sorry, ale  … SNEŽÍÍÍ!



Autor: Marek Varga