INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Peugeot E-2008 GT

Peugeot E-2008 GT

4300 mm na crossover resp. SUV hraničí s predpokladom, že niekde bude niečoho málo. Buď materiálu, ktorý ťa oddeľuje od nehody a problémov alebo miesta na fyzickú existenciu. Dnes už sa nenecháva na náhodu nič, takže prísne normy pre bezpečnosť posádky i okolia sú samozrejmosťou. Menej zrejmé je, že si dopredu nebodaj za volant, sadne niekto s pivným sudom na kolenách alebo dozadu geriatrický pacient s pohybovou cenzúrou. 2008-čka je prosto menším a pekným autom pre dynamických, ohybnejších a povedzme si i zdravších ľudí.


Rozmery 2008 ti síce dovolia zjesť bagetu, ale nie každý deň. Priestorová striedmosť je však poznateľná iba zvnútra. Auto je zvonku robustné, vyzerá moderne a nový dizajnový trend robí z Peugeotov ozajstné vizuálne šelmy. V modrej Vertigo si ide svoju reklamnú linku, ktorú dopĺňajú dospelé 18-ky schopné pomôcť malému SUV otočiť sa len na 10,4 metroch. K tomu už typické pazúry na LED svetlách, významný Peogeot i-Cockpit s prispôsobiteľným 3D displejom a sedíš, blikáš, žiariš a ideš.


E pred číslom znamená, že 2008-čka jazdí potichu a bez emisií. So 156 koňovým elektromotorom máš ihneď k dispozícii 260 Nm a so silnejšou 54 kWh batériou zájdeš do 400 km. Pokiaľ jemne ladíš s neurotickým správaním, bude ti musieť stačiť 300. Priemerná spotreba testu vyšla na 17,1 kWh na odjazdených 1000 km. Mesto je schopné ti rekuperačne pomôcť počas brzdení a dojazd predĺžiť, ale diaľnica ti vezme dvojnásobok toho, čo skutočne prejdeš. Nabíjanie trvá do 30 min na 80% na rýchlej nabíjačke (max. 100 KW) a pokiaľ chceš nasýtiť články doma, z bežnej zástrčky, priprav si víkend.


Jazdiť s hmotnosťou 1623 kilogramov je dnes niečo ako balet z fastfoodu, ale elektrický punch a vcelku dostatočný výkon, vedia s malým SUV pekne hýbať. Jediná badateľná neplecha je diskvalifikácia komfortu pri priečných nerovnostiach, resp nerovnostiach ako takých. Hlavne pokiaľ sú naskladané tesne za sebou. Malý volant ponúka vcelku ostré riadenie a niekedy je ťažšie zladiť sa s ťažiskom auta a posádka okúsi tzv. priečne kymácanie. V globále je jazdenie s E-2008 lineárne, agilné i rýchle ak chceš a nadovšetko čo? Predsa ekologické! (pozn. autora - teraz vzniká v komentároch priestor na uhlíkové analýzy).




Zásadné zistenia z testu vypovedali toto: že dizajn i-Cockpitu má uši, za ktoré ho môžeš lapiť, ale to čo mi napadlo za tým nechcem publikovať. Že zadný nárazník ukradli autíčku z autodromu, A-čkové USB máš iba vzadu, ža vodič vystupuje spoza volantu v záklone ako zo športiaku a že deti vzadu nevidia cez šikmo zrezané okno. Dobré je i zistenie o objeme kufru, kde ti základných 434 l postačí na dennú rutinu a sťahovacích 1467 l na … sťahovanie.


Jazdný režim Eco je letargia sama! Normal vyhovuje bežným podmienkam a používaš ho vlastne stále. A keď ti napadne, že tam máš i Sport, tak si prepneš, 2 krát pridáš a potom vrátiš do Normálu. Veď … načo? Na 100-ku zrýchliš za 9,1 sekundy a maximálka je zdravotných 150 km/h. Viac ako športové blbnutie ti bude vyhovovať najvyššia výbava GT a jej sedadlá s prívlastkom športové, v reáli komfortné i s malou dávkou masáže. K tomu 8 farieb ambientnej erotiky, kovové šlapadlá (brzda, plyn) a dekor prahu dverí. A samozrejme cúvacia kamera menom Vison Park 1. 




Aby si ho nemusel vyberať, k dispozícii je aj bezkľúčové odomykanie, stačí sa priblížiť. Podobne funguje aj zamykanie, … stačí sa vzdialiť. Pod moderným označením next-gen nájdeš, teda dúfam, že nenájdeš, resp. nebudú potrebné, všetky bezpečnostné funkcie, najnovších elektronicko-mechanických asistentov, starostlivý monitoring a pomoc pri manévrovaní. Všetko preto, aby si si neodrel lak a ego a aby plechy a končatiny, nie len posádky, zostali na svojich miestach. Za cenníkovú cenu 41.090€ sa to samozrejme očakáva. Čo však prekvapí je letný bonus až do 4.000€ a nabíjacia karta s hodnotou 500€. 


Peugeot E-2008 GT je úplne fajn. Zvonku i zvnútra vyzerá dobre, jazdí potichu a má čistú koncovku. Ak máš rád francúzsky šarm a zmysel pre detail … choď do toho!



Autor: Marek Varga