INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / SUV premium test Vol.1

SUV premium test Vol.1

2 mesiace intenzívnej práce, príprav, telefonátov, triliónu mailov, nervov a riešení dočasných komplikácii, pretože my v RL problémy nepoznáme. Dva mesiace preto, aby sme 2 víkendové dni začínali pracovať ešte pred svitaním a končili po polnoci. A 10 minút výsledného video výstupu  s pár fotkami, ktoré onedlho uvidíte. Sledujete hodnotu tej práce? 2 mesiace pre 2 dni na 10 minút! Povedali sme si, že chceme motoristom pomáhať, radiť a učiť ich byť lepšími. A preto za to stojí každá minúta.

Marek: Jedného dňa som sa rozhodol. Potom ako som neustále pozoroval, doslova fyzicky narastajúcu, populáciu áut a sledoval paradox veľkého auta v úzkych uličkách s otázkou, prečo si ľudia tak komplikujú život? Obrovské SUV-čka v tých najmenších priestoroch centra hlavného mesta. Neobratné, veľké, neschopné a hlúpe. Lenže, tie autá za to nemôžu. To my ľudia si zjavne neuvedomujeme svoje potreby a nepoznáme význam slova efektivita. Stále platí čím väčšie, tým lepšie. Nech všetci vidia, že na to máme. A nech to vidia všade, respektíve všade v meste, pretože v lese či na horách nie je toľko potencionálnych obdivovateľov.

Touto cestou by sme veľmi radi poukázali na to, že vlastniť SUV nie je hriech, že SUV má svoje opodstatnenie a že existujú aj iné miesta, kde je možné ho využiť. SUV znamená Sport Utility Vehicle a my sa vám pokúsime ukázať, čo presne to môže znamenať a čo vaše SUV naozaj dokážu. Chceli sme zistiť či písmeno S ako šport znamená skutočné športové vlastnosti auta alebo len ideu, že vás auto za športom dovezie? Chceli sme vedieť, či U ako úžitkovosť dokážu autá demonštrovať v teréne a odhaliť svoju drsnejšiu, pracovnú stránku a ono V snáď vysvetľovať nemusíme.


 
Ako demonštráciu toho najlepšieho zo segmentu sme vybrali 6 prémiových SUV a jedného prišelca, ktorý konkuruje schopnosťami aj cenou, len sa mu neodostalo možnosti zaradiť sa do vysokej spoločnosti. Pretože je ľudový. Vzali sme ich do lesa, na púšť aj na pretekársky asfalt a snažili sa zistiť pravdu. Ako to videl Laco mimo cesty a Miro na okruhu sa dočítate nižšie. Sledujte nás a onedlho uvidíte oveľa viac.



Laco: Náhle sa rozpršalo a rozfúkal sa silný nárazový vietor. Pre bežných výletníkov skaza najväčšia, pre náš SUV test najideálnejšia možnosť ako v praxi zistiť, čoho sú vlastne tieto vysoké nákupné tašky schopné. Je načase zísť z asfaltu do terénu. A nie do hocijakého. Čo tak priamo do vojenského cvičného priestoru na Záhorí, kde sa testuje ťažká technika a kde naozaj nie je priestor na vodičšké chyby, ani na konštrukčné nedokonalosti vozidiel. Challenge accepted, čo sa má stať, nech sa stane.

Záhorie je krásny kraj, matička Zem sa rozhodla, že podložie bude mať pieskové. Piesok to je matroš sypký, zrnká sú takmer neviditeľné a majú užasnú schopnosť vopchať sa do najskrytejších zákutí techniky i vodičovho tela. Au. Celý priestor je neskutočne rozhľahlý, priemernú šírku má 7 kilometrov a približnú dĺžku monštróznych 60 kilometrov. Nachádzajú sa tu veľmi rôznorodé druhy terénnych profilov, a to je dôvod, prečo je daný priestor medzinárodne vyhľadávaný na testovanie rôznych mechanizmov. Len pre ilustráciu spomeniem, že popri našich vozoch doslova prelietavali špeciálne tatrovky tímov, ku ktorým dám iba jeden názov – Dakar. Prostredie, v ktorom sa nachádzajú brody, pieskové duny, krkolomné zjazdy, rôzne prekážky na preverenie najambicióznejších nájazdových a prechodových uhlov, považovali za dostatočne vhodné, aby preverilo ich športové náčinie. Nebude toto nehostinné miesto príliš velkým sústom pre našich vodičov a aj pre vozidlá primárne kupované do mestského prostredia?



Miro: Nedeľa. Veľmi skoré ráno. Neprší. Prečo? Nachádzame sa v zrážkovom tieni. Strategickej lokalite pre každého motoristického fanúšika zo Slovenska a priľahlých regiónov. Slovakia Ring nám poskytne ďalší priestor pre testovanie prémiových SUV, ktoré deň predtým podstúpili skúšku pieskom. 

Našim cieľom je preskúmanie významu slova Šport obsiahnutého v skratke jednej z najpopulárnejších kategórií mestského vozidla. Slovo šport je významným nástrojom marketingových stratégov. Patričnú mieru športovania vraj môže zabezpečiť dizajn predných a zadných nárazníkov, červená farba podsvietenia prístrojovej dosky, tvrdo nepoužiteľný podvozok s dvadsať palcovými diskami, prípadne aplikácia na meranie času od výjazdu z klimatizovanej garáže do zaparkovania v prestížnom nákupnom centra. Alebo nie?
 
Priemerná hmotnosť testovaných áut nepochybne nebude nižšia ako 2000 kilogramov. Ak však za šport môžu byť považované zápasy sumo, v automobilovej reči závody ťahačov, ktorých minimálna hmotnosť je 5500 kilogramov, prečo by si nemohli zašportovať aj naše prémiové SUV? Na pomoc sme si nečakane neprizvali Stigovho slovenského bratranca s valaškou a klobúkom. Mali sme šťastie, že naše pozvanie prijal jeden z našich najúspešnejších slovenských automobilových pretekárov, ktorý nám popri objektívnych časoch bol ochotný poskytnúť aj verbálne vyjadrenie svojho názoru ako sa mu s tým, ktorým autom jazdilo.  Tešte sa na prekvapujúce výsledky.
   
PS: Zrážkový tieň je marketingový mýtus. Aj na Slovakia Ringu prší. Fúka tam však taký silný vietor, že kvapky dažďa nemajú šancu spadnúť na asfalt.


Foto: Pavol Gemeiner
Partneri: AC AutoclubSlovnaft a.s.Translata, spol. s.r.o.Boat a.s.Exprestech s.r.o.Homola spol. s.r.o.