Rande so svojou EX ( či pEcX )
Mať možnosť si vyskúšať PCX, pardón NOVÉ PCXko mi prišlo ako ísť na rande s exkou. Dobre viete, čo vás čaká, ale aj tak… V duchu dúfate, že sa zmenila k lepšiemu. Realita je však bohužiaľ taká, že sa nezmenila vôbec. Toto však našťastie nie je prípad novej Hondy PCX.
Bolo by zbytočné, aby sa tu konala nejaká revolúcia a som rád, že to vie aj výrobca. V rámci evolučného vývoja sa obrusovali iba hrany a zmodernizoval sa dizajn, aby zapadol do dnešnej doby. Na prvé rande s mojou ex som sa ako správny chlap poriadne pripravil, ohákol a bol som plný vzrušenia, čo má večer čaká. Keď som svoju Hondu pEcX zbadal prvý krát a rozsvietili sa jej predné svetlá, hneď mi to pripomenulo VENOMa. V duchu som už vedel, že naše prvé rande dopadne nad moje očakávania. Až agresívny predný kukuč dodáva PCXku šmrnc, ktorý jednoznačne upúta pozornosť aj nezainteresovaného človeka. Celkovo je dizajn jedného z najpredávanejších skútrov na svete dynamický a mladistvý. Spojenie zaujímavého moderného dizajnu a výraznej červenej perleťovej farby robí z tejto Hondy jednoznačne šarmantnú spoločníčku, aj keď už má čo to odžité. Ale nie nadarmo sa hovorí, stará, ale jará.
O jazdnú dynamiku sa stará ako u predchodcu motor Smart Power s objemom 125 cm3, čo som rád, nakoľko na nič väčšie vodičák nemám. Pohonná jednotka prešla drobnými úpravami a je spriahnutá s prevodovkou V-Matic, ktorá radí hladko. Je veľká škoda, že v dôsledku emisných noriem sa tento skúter pri každom ročníku spomaľuje. Je to ale názor fanúšikov, lebo ja som si to skoro vôbec nevšimol. Mňa na to upozornil kamarát, ktorý ako jazdí, tak aj predáva skútre tejto značky. Aj podľa mňa to nie je žiadna RRa od Hondy, ale pomalí na rozbehu určite nebudete. Nie, necítim sa ako Márquez.
Nové je hlavne zadné odpruženie, ktoré mi prišlo o dosť pohodlnejšie ako u predchodcu, ktorý pod mojou váhou do 80 kíl trocha poskakoval. Možno je to dané aj novým širším obutím od Michelin, konkrétne City Grip. Mne skrátka skútre s krátkym rázvorom sedia, kvôli agilnosti. V tomto PCXko doslova vyniká. Prepletenie sa rannou situáciou na bratislavských cestách jej jednoducho ide. Cíti sa tu ako ryba vo vode a vo vás to vzbudzuje dôveru v toto mestské približovadlo. Prudké štarty na zelenú, aby ste tomu za vami ukázali hrb a náklony do zákrut, ktorých uhol sa stále viac a viac zmenšuje sú návykové. No dobre, trocha ako Márquez sa cítim.
Kolega Marek mal v ten istý týždeň na testovanie Forzu od Hondy a tak sme dali stretko, aby sme pokecali o dojmoch. S väčším bratom PCXka som mal príležitosť voziť sa celú sezónu 2017, a tak som vedel o rozdieloch. Nakoľko skúter má pre mňa využitie iba v meste, lebo tu aj bývam, je pre mňa zbytočné vlastniť niečo väčšie. Samozrejme, že je super mať pod sedadlom priestor pre dve plnohodnotné prilby, no mnou testovaná hadimrška so svojím dvojpolohovým sedadlom mi úplne stačila a keď, tak vždy sa dá dokúpiť kufor, kde sa zmestí všetko čo potrebujem na poriadne rande.
Počas preháňania sa po cestách už teplota nebolo zrovna najvyššia, a preto mi chýbali vyhrievané rukoväte. Túto fičúru odporúčam každému, lebo si značne spríjemnite jazdu a hlavne predĺžite sezónu randenia, čo rozhodne nie je na škodu. Predný zvýšený štít by bolo tiež dobré mať, ale pokazilo by to bočný pohľad. Viac menej porovnávam teraz PCX a Forzu a to vzhľadom, najmä na cenu, nie je namieste. Veľa vecí majú už dnes podobné, či dokonca rovnaké viď 12 voltová zásuvka v odkladacom priestore pod ľavou rukou, ABS, ktoré je novinkou pre tento model,LED svetlomety a hlavne dynamický vzhľad, ktorý ma bohužiaľ stále nezaradí medzi pravých motorkárov. Na môj pozdrav skutoční bajkeri vôbec nereagovali. To ale spomenul aj Marek vo svojom teste.
Aby som nezabudol na medzigeneračné rozdiely pre potenciálnych záujemcov o tento druh skútra, ktorí váhajú, či kúpiť jazdenku alebo úplne nový. Tu sú: celý rám je nový a pocitovo sa to prejaví na jeho tuhosti, širšie gumy, ktoré neviem ohodnotiť, lebo vážne som to ani nespozoroval. Nový je aj digitálny tachometer, a na ten som si zvykol okamžite. Vraj je väčší kufor, no mne to prišlo skôr tak, že ho upravili, aby bol viac využiteľný. A na záver podľa mňa najdôležitejšia a tou je dizajn. Ten je z môjho pohľadu skvelý a plný testosterónu, čo sa vám na rande s vašou exkou rozhodne zíde.
Asi vám je jasné, že som sa do novej Hondy PCX znova zamiloval. Pre mňa ideálny spoločník na ranné cesty do zamestnania s nízkou spotrebou, ktorá bola 2,3 litra počas môjho testu a hlavne nádherný dizajn. Hovorí sa, že do tej istej rieky dvakrát nevstúpiš. Pri novej Honde to rozhodne neplatí. Chcem ju opäť. Dávam jej hodnotenie 4,5 obrubníka. 0,5 dole len preto, že dávam Honde v rámci inovácie novej generácie priestor na dosiahnutie ešte lepšieho skóre.
Text a foto: Filip Damé